torsdag 12 april 2012

Mig "lurar" ingen........


Ja, då var det om min nya lur som kom med posten på onsdagen.
 


Som jag berättade i inlägget ”lurigt” så kände jag för att skaffa en ny lite modernare lur.
Dom kriterier jag hade var att det skulle vara en lur som inte är för stor utan att man ledigt kan stoppa den i en ficka även på sommaren då jag ofta går klädd i shorts och kortärmad skjorta.
Den skulle heller inte vara för dyr utan jag skulle kunna ha en rimlig månadskostnad även för en relativt modern smartphone.


Det var naturligt för mig att först titta efter vad Telenor hade att erbjuda då jag haft den operatören ända sedan den en gång i tiden hette Europolitan för att sedan bli Voodafone och då till sist Telenor.
Jag åkte ner till Telenorbutiken i city och fastnade för två olika lurar. Dels så var det Sony Ericsson Xperia Ray samt HTC Wildfire S. Båda lurarna var ungefär lika stora och med likvärdiga egenskaper och båda låg i samma prisklass.

Jag har inte haft något bundet abonnemang på flera år så det var läge att binda för att kunna göra en rimlig deal som också var densamma för båda lurarna. Nämligen 199kr /mån i 24 månader och ”ring för allt, 3 000 sms samt obegränsad surf". Båda lurarna hade förhöjd avgift med 100 kr/månad.


Nåväl, jag åkte hem för att dels tänka igenom men mest för att kunna googla runt lite och ta del av olika recensioner för dom här två lurarna och båda hade naturligtvis fått både ris och ros. Jag pratade även med mina båda söner som båda två kan betecknas som HTC – talibaner så deras val var inte svårt att räkna ut.


Själv så lutade jag mot Xperian då den har snabbare processor och även något större mpix kamera.

När jag nästan hade bestämt mig för Xperian och var inne på Telenors hemsida så ser jag att dom nu hade tagit bort den förhöjda avgiften på HTC:n och därmed var saken nästan klar. Jag funderade ett till par timmar och beställde sedan luren via den chat med kundtjänst som Telenor har på sin hemsida.

(Mycket kraftig delförstoring av en bild som jag tog på måfå för att testa hur kameran i luren är)

Nu när jag skriver detta så har jag haft den sedan igår eftermiddag och hunnit bekanta mig ganska rejält med den och måste säga att jag är väldigt nöjd.


Mina månadsfakturor brukar ligga på knappt 300 spänn och egentligen så ringer jag inte så väldigt mycket men skickar en jävla massa sms.
 
(Även detta en mycket kraftig delförstoring av en bild jag beskurit mycket mycket hårt)


Well, good folks, som det blir ibland när jag skriver så blir det kanske litta litta för lååååånga inlägg men jag lovar att skärpa mig. För att underlätta mitt låååånga inlägg så har jag som vanligt också lättat upp med lite bilder.

Vid tangentbordet/pennan,
baartil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Cool Blue Outer Glow Pointer