lördag 14 juli 2012

Min lilla trädgård.

Denna veckan litta blommor i min blogg.

Min största son Peter sa till mig att "Pappa, nu får du sluta med bilder från Egypten"!

Han har egentligen helt rätt för sig men egentligen hade jag tänkt att visa några bilder från Konungarnas dal där dom alla nu ligger begravda i sina mausoleum, Tutan Khamun inberäknat samt Drottning Cleopatra och alla dom där andra Ramses 1 - 9.

Många tror att dom ligger begravda i Pyramiderna i Giza vilket ju inte alls är fallet.

Nåväl, när min största son Peter nu hade tyckt på det sättet så visste jag inte vad jag skulle visa här på veckans inlägg.

Jag tog min lilla kompaktkamera nu på lördag eftermiddag och gick ner här på gården där jag bor och började plåta och här skall jag nu dela med mig en del av dom bilder jag tog.

Nåväl, dom här bilderna som jag tog är mest eller för att inte säga helt och hållet på en massa växter/blommor så det blir det som jag delar med mig i denna veckas inlägg.

Jag vet väldigt väl att det finns 100 tusentals andra bloggare som fotograferar blommor och lägger ut på sina bloggar.

Nu blev det så här idag och denna veckas inlägg i min blogg.

Nästa vecka så är min förhoppning att jag skall återkomma med helt nytagna bilder från ett av Sveriges enda återstående beredskapsmuseum från 2:a världskriget.
Jag skall i varje fall dit på Onsdag om nu allt klaffar och skall ha kameran med mig.

Nu i vilket fall som helst så blir det bilder från när jag tog mig (använder ju krycka för att ta mig fram, en gammal skada som det inte är så mycket att orda om) ner från trappan och började plåta/fotografera.

Som sagt så blev det mest en massa olika blommor och om det till äventyrs skulle vara som så att det finns någon som helst människa som vill se mer från Egypten så lovar/hotar jag att återkomma med ännu ett antal bilder därifrån.

Måste ju som sagt ju bara visa er Konungarnas dal där dom ligger begravda alla dom där potentaterna.

Nåväl, här kommer några bilder från huset där jag bor och däromkring.


Jag vet ju också att sådana här bilder jag skall dela med mig i veckans blogginlägg är fullständigt och fullkomligt ointressanta att titta på, men det är som sagt det enda jag har att komma med den här veckan och dessutom så har jag lagt ner en jäkla massa tid.
Kanske inte så mycket tid på att ta dom (det tog väl bara runt en halv timme) men däremot på redigering.

Som sagt inga större mästerverk och alla bilder är tagna idag med min Canon Powershot A 1100 IS, en väldigt enkel och basal kamera men den täcker mina behov.

Håll tillgodo kära vänner och här kommer bilderna:

 Well folks,  jag lovar och svär att i nästa veckas inlägg kommer det INTE att bli en massa växter och blommor.
Troligtvis så blir det som sagt inte heller något från Egypten men om det där sista kan jag absolut INTE lova något bestämt.


Nåväl alla ni (nu är ju ni inte så många som läser den här bloggen men ändå).
Ha det finast och bäst i hela världen önskar han som sitter vid pennan/tangentbordet och heter:
baaartil.





6 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar hos mig! Det är ju alltid roligt när någon ser och uppskattar det jobb man lägger ner på bloggandet. Blir nästan lite avundsjuk när jag ser dina fina hortensia ;) Hos mig har dom inte börjat blomma ännu. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Emelie.
      Min bilder är ju inte ens i närheten av dina, jag har inte fotograferat blommor något nämnvärt tidigare men det var väldigt kul.
      Vår och sommar kommer ju ganska tidigt här i Skåne och som du kan se på bilderna av rhodedendronbuskarna så är dom överblommade för länge sedan men dom fick vara med på ett par bilder ändå *ler*.
      Än en gång så stort TACK för din kommentar.
      Vänliga hälsningar,
      Bertil

      Radera
  2. Waoo så vackra foto!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så väldigt mycket "frunsblogg".
      Som du kan se i mitt svar till Emelie så är det här med att fotografera blommor ett ganska nytt kapitel för min del.
      Dock så gick det ju att med en ganska enkel kompaktkamera få till några stycken som jag själv blev ganska nöjd med.
      Än en ett stort TACK för din trevliga kommentar.
      Vänliga hälsningar,
      Bertil

      Radera
  3. Vilka fina blommor du har! Min bonuspappa är helt galen i blommor och har hela trädgården full av färg om somrarna. Här uppe i norr tar det förstås lite längre tid innan de slår ut, men fint blir det ju. Själv är mina gröna fingrar inte alls så närvarande, jag lyckas alltid torka ut mina blommor för jag glömmer att vattna dem... tur att vi är olika och att det finns människor som är som gjorda för det här med blomster :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bittersweet Jazzberry och tack för din väldigt vänliga kommentar.

      Visst tar det lite längre tid uppe i norr med grönskan så vi skåningar är kanske lite bortskämda med tidig värme och ibland om jag skall vara ärlig så kan det bli rätt så "hett" här nere i skåne om sommaren.

      Alla kan ju inte vara intresserad av blommor och du har ju ditt specialområde inom din konst och design och jag är övertygad om att man kommer att få höra och läsa mycket om dig och din konst/design i framtiden.

      Återigen Bittersweet Jazzberry så ett stort TACK för din vänliga och trevliga kommentar på min lilla och egentligen ganska anspråkslösa blogg.

      Vänliga och glada hälsningar,
      Bertil

      Radera

Cool Blue Outer Glow Pointer